Fiskefrikadeller med tartarsovs, hvidløgsbønner og tomatsalat

Fiskefrikadeller med tartarsovs, hvidløgsbønner og tomatsalat

Dette indlæg indeholder affiliate links, der gør at jeg tjener en lille skilling, hvis du trykker eller vælger at købe noget fra linket. Der er ingen yderligere omkostning for dig forbundet med dette.

Læs mere om min reklamepolitik her >>>

 

Fiskefrikadeller er enhver børnefamilies kending. Vi får det ca. en gang om måneden mindst og lilletrolden plejer gerne at køre en 5-6 stk. indenbords uden problemer, så jeg laver altid rigeligt!

Da jeg startede med at spise LCHF, var det en kunst at finde ud af lave frikadeller og andet rørt fars, da man jo altid havde været vant til at bruge mel til at samle “dejen”.  Efter et par forsøg med masser af HUSK og nogle virkelig underlige frikadeller (forestille dig en mellemting mellem marmelade og buddinge konsistens…BVADR!), blev det til denne skønne opskrift. (reklamelink)

Fiskefrikadeller

september 30, 2018
: 4 personer
: Børnevenligt

Fiskefrikadeller med hvidløgs-bønner og tomatsalat Dellerne er uden mel, men smager simpelthen himmelsk! Du bliver nødt til at prøve dem!!

By:

Ingredients
  • 600g fisk (torsk, rødspætte, laks - vælg selv)
  • 2 æg
  • 1 spsk finthakket krydderi (vi er glade for koriander eller timian)
  • 1 spsk kapers
  • 2 tsk HUSK (også kendt som loppefrøskaller)
  • 1 tsk salt
  • Friskkværnet peber
  • Steg gerne i neutral kokosolie eller smør
Directions
  • Step 1 Fjern gerne alle fiskeben fra fiskekødet og kør fisken til fars i din foodprocessor.
  • Step 2 Bland de andre ingredienser i og lad stå 10 min. i køleskabet, så HUSK’en kan nå at suge lidt af væsken.
  • Step 3 Form til deller og steg dem på en varm pande med kokosolie eller smør.
  • Step 4 Velbekomme!

I “gamle” dage ville jeg have serveret dellerne med en omgang pomfritter og remoulade – men det spiser vi ikke længere til hverdag, så i stedet serverede jeg en dejlig omgang hvidløgs-bønner og tomatsalat og i stedet for remoulade, lavede jeg en skøn hjemmerørt tartarsovs.

Hvidløgs-bønner: Grønne bønner, der hurtigt er blancheret og derefter stegt sammen med hakket hvidløg og olie.

Tomatsalat: Der findes mange varianter, men vi foretrækker: Tomater i tern, feta eller mozzarella, rødløg, basilikum og solsikkekerner.

Tartarsovs: En hjemmerørt sovs med; drueagurker, mayonnaise, finthakket løg, citronsaft, lidt sukrinmelis og salt & peber. Bland indtil du finder en god smag og konsistens. Lad den gerne trække i køleskabet før du serverer den. (reklame link)

Lidt til madpakken og fryseren

Skulle der være nogen deller til overs, er de perfekte til madpakken næste dag, og kan sagtens fryses, så lav endelig en stor portion, når du alligevel er igang!

Dianna var ikke særlig glad for fisk, da hun var helt lille, så denne opskrift blev vores redning i forhold til at få hende til at spise fisk og samtidig spise LCHF.

Fiskefrikadeller er enhver børnefamilies kending. Vi får det ca. en gang om måneden mindst og lilletrolden plejer gerne at køre en 5-6 stk. indenbords uden problemer, så jeg laver altid rigeligt! Da jeg startede med at spise LCHF, var det en kunst at finde ud af lave frikadeller og andet rørt fars, da man jo altid havde været vant til at bruge mel til at samle “dejen”. Efter et par forsøg med masser af HUSK og nogle virkelig underlige frikadeller (forestille dig en mellemting mellem marmelade og budding konsistens…BVADR!), blev det til denne skønne opskrift. Dellerne er uden mel, men smager simpelthen himmelsk! Du bliver nødt til at prøve dem!! Find opskriften på bloggen: www.heltnaturligmor.dk

Er der nogen madvarer som dine børn bare ikke vil spise – og hvordan er I kommet videre? Giv gerne nogle gode råd i kommentarfeltet!

Min signature fra heltnaturligmor.dk


Særligt til mine læsere:

Abonner på mit ugentlige nyhedsbrev og få min checkliste og 3 lækre, børnevenlige opskrifter, der er afprøvet og elsket herhjemme!

Abonner på mit nyhedsbrev og download min checkliste til sund hverdags juice for hele familien. Der medfølger 3 lækre, børnevenlige opskrifter. Se flere sunde opskrifter på min blog: www.heltnaturligmor.dk


 

Læs mere her fra HeltnaturligMor:

Dorado på grillen

Min LCHF start på dagen

At male med isterninger

Den bedste start i dagpleje eller institution

 

Fiskefrikadeller er enhver børnefamilies kending. Vi får det ca. en gang om måneden mindst og lilletrolden plejer gerne at køre en 5-6 stk. indenbords uden problemer, så jeg laver altid rigeligt! Da jeg startede med at spise LCHF, var det en kunst at finde ud af lave frikadeller og andet rørt fars, da man jo altid havde været vant til at bruge mel til at samle “dejen”. Efter et par forsøg med masser af HUSK og nogle virkelig underlige frikadeller (forestille dig en mellemting mellem marmelade og budding konsistens…BVADR!), blev det til denne skønne opskrift. Dellerne er uden mel, men smager simpelthen himmelsk! Du bliver nødt til at prøve dem!! Find opskriften på bloggen: www.heltnaturligmor.dk #spismerefisk #LCHF #børnevenligt


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


%d bloggers like this: